What Is the Value of Terroir?

We examine the value of terroir—the set of special characteristics of a location that impart unique qualities to the wine produced. We conduct a hedonic analysis of vineyard sales in the Willamette Valley of Oregon to ascertain whether site attributes—such as slope, aspect, elevation, and soil types—or designated appellations are more important determinants of price. We find that prices are strongly determined by appellation designations, but not by specific site attributes. These results indicate that the concept of terroir matters economically, but that the reality of terroir—as proxied by locational attributes—is not significant.

Cross, Robin, Andrew J. Plantinga, and Robert N. Stavins. 2011. « What Is the Value of Terroir?. » American Economic Review, 101(3): 152-56.

Lien vers l’article

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s